diskuse ke spanelum

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Feb 2 15:05:19 CET 2000

On Wed, 2 Feb 2000, Martin Osovsky wrote:

> myslim si, ze po prikazu tex texbook.tex se snad ani ke strane 339
> nedostanete, ja jsem tedy alespon obdrzel hlasku, ze nejsem opravnen knihu
> texovat :-). (mimochodem, jestli tohle cte nejaky pravnik - ja jsem se velice
> zamyslel nad tim, jak si legalne vyrobit texbook pro osobni potrebu, ale
> myslim, ze nase autorske pravo na to tak nejak nereflektuje. Nebudu to zatim
> rozvadet, ale kdyby nekdo mel o takovouhle diskusi zajem, rad to rozvedu).

Podle nasich pravnich predpisu nelze prodat autorske pravo k nejakemu
dilu, ale lze poskytnout pravo k uziti dila, at uz zdarma nebo za penize.
DEK poskytl pravo precist si texbook.tex, ale neposkytl pravo k texovani
tohoto souboru.

Je to podobne, jako kdyz si koupite CD. Muzete si ho poslouchat doma,
muzete si pozvat kamarady, ale nesmite ho pustit napr. do rozhlasoveho
vysilani, pokud si nezaplatite za pravo takoveho pouziti. Pritom to bude
uplne stejne CD, jen se bude lisit cena.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/