diskuse ke spanelum

Martin Osovsky osovsk at math.muni.cz
Wed Feb 2 14:00:31 CET 2000

> Jsem si vedom problemu, ktery CSfonty v teto souvislosti maji a zvazuji v
> nove verzi CSfontu uz upustit od striktni kompatibility s CMfonty a
> zminenou vlastnost (uzitecnou pro spanely) odstranit. Dnes uz instalace
> TeXu snesou obe rodiny fontu soucasne a muzete treba bez problemu pouzivat
> jednak originalni plain a jednak csplain. Pravda je, za pak se nebudou
> dokumenty zpracovane csplainem chovat naprosto stejne i po zmene CSfontu.
> Napriklad 'csplain texbook.tex' dava zatim naprosto stejny vysledek jako
> 'tex texbook.tex', ale po zmene CSfontu uz nebude v poradku strana 339.

myslim si, ze po prikazu tex texbook.tex se snad ani ke strane 339
nedostanete, ja jsem tedy alespon obdrzel hlasku, ze nejsem opravnen knihu
texovat :-). (mimochodem, jestli tohle cte nejaky pravnik - ja jsem se velice
zamyslel nad tim, jak si legalne vyrobit texbook pro osobni potrebu, ale
myslim, ze nase autorske pravo na to tak nejak nereflektuje. Nebudu to zatim
rozvadet, ale kdyby nekdo mel o takovouhle diskusi zajem, rad to rozvedu).

> Proto se mi do te zmeny zatim stale nechce.
>
> Oteviram timto diskusi, jaky je na to vas nazor.

Me by to nevadilo, mam pocit, ze csfonty slouzi k sazbe ceskych textu a proto
me osobne moc nezajima, nakolik jsou kompatibilni s CM fonty. Na druhou
stranu je pravda, ze kdyz si clovek potrebuje neco texovat z ciziho zdroje
mohl by mit problemy. ( jak to ukazuje prave ten priklad s texbookem) a
tedy bych se priklonil spise k zachovani kompatibility, pokud jde tedy o me.