Metafont a psdvi

Marcel Abas abas at mtf.stuba.sk
Fri Dec 15 14:46:52 CET 2000

Dobry den, mam dve otazky; jedna z nich je skor konstatovanie.

1) Ked si napisem nejaky metafontovsky subor s nazvom zacinajucim na "i"
(napriklad ihla.mf) a potom ho chcem vlozit do tex suboru (napr.
\font\ihla=ihla {\ihla\char1}), po prelozeni LaTeX-om mi ten font zignoruje.
Staci vsak premenovat vsetky subory ihla.* na napr. ohla.* vlozit font ohla
a uz je vsetko v poriadku.
Toto spravanie sa inak velmi rozumneho TeX-u ma velmi udivuje. Ma s tym
niekto z Vas nejake skusenosti?

2) V DOS-ovskej verzii TeX-u (tej s oknami) mi niekedy pri konvertovani
suboru *.dvi do *.ps vyhlasi "can't allocate more then 64k", co by bolo v
poriadku ak by som pracoval naozaj s velkymi subormi. Avsak moj subor *.dvi
ma okolo 5k a font, ktory vkladam *.pk ma zhruba tolko isto. Neviem, co by som
mal spravit.

Vopred dakujem za odpovede

S pozdravom				Marcel Abas