Metafont a psdvi

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Fri Dec 15 15:16:05 CET 2000

On Fri, Dec 15, 2000 at 02:46:52PM +0100, Marcel Abas wrote:
Dobry den, mam dve odpovedi (doufam):

> 1) Ked si napisem nejaky metafontovsky subor s nazvom zacinajucim na "i"
> (napriklad ihla.mf) a potom ho chcem vlozit do tex suboru (napr.
> \font\ihla=ihla {\ihla\char1}), po prelozeni LaTeX-om mi ten font zignoruje.
> Staci vsak premenovat vsetky subory ihla.* na napr. ohla.* vlozit font ohla
> a uz je vsetko v poriadku.
> Toto spravanie sa inak velmi rozumneho TeX-u ma velmi udivuje. Ma s tym
> niekto z Vas nejake skusenosti?

Neni to s vysokou psti chovani TeXu, ale emtexoveho ovladace,
ktery ma ve svych implicitnich nastaveni substituci
pro "nezobrazeni" {\em i}nvisible slitexovskych fontu pro latex.
Melo by to stacit vypnout a vse bude v poradku (lze overit pomoci dvitype,
zda znak fontu v dvi souboru je, ci neni [jinak TeX _do .logu_
zahlasi Missing character]).

> 2) V DOS-ovskej verzii TeX-u (tej s oknami) mi niekedy pri konvertovani
> suboru *.dvi do *.ps vyhlasi "can't allocate more then 64k", co by bolo v
> poriadku ak by som pracoval naozaj s velkymi subormi. Avsak moj subor *.dvi
> ma okolo 5k a font, ktory vkladam *.pk ma zhruba tolko isto. Neviem, co by som
> mal spravit.

Pouzijte manazer pameti, OS a verzi dvips, ktera umi alokovat vice
(dvips si napr. musi ulozit ve svych datovych strukturach
informace o instalovanych fontech, aby je rychle nasel apod.).

> Vopred dakujem za odpovede

S pozdravem
Petr Sojka, [CS]TUG