sazba hebrejskeho textu

arnost arnost at cs.cas.cz
Mon Aug 7 13:13:32 CEST 2000

Dne Po, 07 srp 2000 jste napsal(a):

> [...]

mam vydani Stuttgartske bible, kde je to tusim pouzito (i kdyz ruku bych za to
nedal). Vydani Sefer Jeciry  ktere mate zrejme na mysli je cele psano rucne.

jde-li jen o oxeroxovani nejakych ukazek, mohu poslouzit ja.

> [...]
> mechanismus, ktery umoznuje mit pro kazdy znak krome sirky i roztazitelnost
> (stretchability/shrinkability) podobne jako u glue. Algoritmus lamani
> paragraphu pak bere v uvahu i to, ze napr. lze zvetsit ci zmensit sirku
> znaku o 2%, aby zvolil lamani. ktere ma mensi `total demerits'. Takove
> manipulace dava lepsi "interword spacing", ale na ukor deformace pisma. Z
> experimentu jsem vyvodil nektera pravidla pro takove deformace, napr.
> +/- 2% expanze je hranice, kde deformace jeste neni videt. Ted bych chtel
> ale zkusit jinou cestou, kde takove `deformace' jsou dovoleny.

ono to rozsirovani pismen je o hodne vetsi nezli 2 %. Casto i na dvoj az
trojnasobek puvodni sirky.

O zadnem takovem fontu bohuzel nevim, ale nejjednodusi mi prijde vyrobit jej
upravou z MetaFontoveho zdroje. (kdyz tak s tim mohu vypomoci).

--
Arnost Stedry
Ustav informatiky