sazba hebrejskeho textu

Han The Thanh thanh at informatics.muni.cz
Fri Aug 4 13:56:17 CEST 2000

> ono to je trochu komplikovanejsi. K prodlouzeni dochazi ne na koci slov,
> ale  v celem rozsahu radky, ovsem jen u urcitych znaku (typicky alefu)
>
> Asi dve reseni jsou popsana v Advanced TeXBooku (mohu je kdyztak poslat),
> ale nejvetsi problem jsou imho fonty.  Zalezi asi na tom, jak
> sofistikovane reseni pozadujete.  (nejjednosusi by byl asi text bez
> punktace a jen s gumovym alefem)
>
> Druhy problem je z pravolevou sazbou (prinejhorsim se to ovsem da obratit
> rucne)

chtel bych pripravit podobnou ukazku jako ukazka v priloze, kde nektera
pismena (e, r, t) lze sazet sirsi variantou, pokud jsou na konci slova. Je
ovsem jednodussi to applikovat na vsechna pismena (tedy vcetne tech ktera
nejsou na konci slova), ale to by vypadalo velmi skarade, pokud za takovymi
sirsimy pismeny jsou dalsi pismena.

co bych potreboval je nejaky hebrejsky font se sirsimi variantami jistych
pismen a nejakou ukazku regularni sazby hebrejskeho text. Sazba zprava by
nemela byt problem pro pdfetex.

[V me ukazce jsem nastesti nasel knihu, kde ta technika byla zminena i
pouzity font v knize (ovsem bez tech sirsich variant). Skenoval jsem ty
pismena a pridal jsem je to jiz existujiho fontu (Cheltenham-Book) pomoci
scanfont & fontlab.]

Thanh