sazba hebrejskeho textu

arnost arnost at cs.cas.cz
Fri Aug 4 12:43:12 CEST 2000

Dne Pá, 04 srp 2000 jste napsal(a):
> Dobry den,
>
> chtel bych se zeptat, jestli by byl nekdo se zkusenosti se sazbou
> hebrejskeho textu a byl by ochoten mi pomoct s pripravou nekterych ukazek.
> Jde mi o ukazky sazby, kde posledni pismena ve slovech muze byt sazen
> sirsi variantou, aby mezislovni mezery nemusely byt prilis velke.

ono to je trochu komplikovanejsi. K prodlouzeni dochazi ne na koci slov, ale
v celem rozsahu radky, ovsem jen u urcitych znaku (typicky alefu)

Asi dve reseni jsou popsana v Advanced TeXBooku (mohu je kdyztak poslat), ale
nejvetsi problem jsou imho fonty.  Zalezi asi na tom, jak sofistikovane reseni
pozadujete.  (nejjednosusi by byl asi text bez punktace a jen s gumovym alefem)

Druhy problem je z pravolevou sazbou (prinejhorsim se to ovsem da obratit rucne)

--
Arnost Stedry
Ustav informatiky