Latex a landscape

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Sep 3 14:49:31 CEST 1999

On Fri, 3 Sep 1999, Jaromir Kuben wrote:

> V latex2e pokud vim, zadna takova volba neexistuje. Aspon v source2e.dvi
> nic neni. Mozna jste prehledl nejake varovani o nepouzite globalni volbe.
> K otoceni muzete pouzit asi nejlepe balik graphics/graphicx, kde jsou
> primo prikazy k otaceni boxu, zvetsovani a pod. Dokumentaci najdete
> v grfguide.dvi/grfguide.ps. Jde o standardni balik v latex2e.
> Zdravi
>         Jaromir Kuben

LaTeX primo otoceni dokumentu neresi. Prislusna volba jen vhodne nastavi
\textheight a \textwidth, coz lze vlastne stejne dobre udelat primo.
Fyzicke otoceni je pak ponechano na DVI ovladac. Pro ovladac z emTeXu
musite specifikovat napr. /tr1, dvips potrebuje specifikaci formatu papiru
bud v parametru -t nebo -T (pro tisk landscape na A4 pouzivam -T
"297mm,210mm") pripadne staci v dokumentu \special{landscape}, jine DVI
ovladace to budou mit jinak. Take lze otacet text pomoci PS maker
obsazenych v baliku graphic/graphicx nebo v PSTricks, ale na to
potrebujete PS tiskarnu. Otoceni celeho dokumentu je lepsi resit prvnim
zpusobem.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/