diskuse o csplainu a TCX tabulkach

Milan Kopacka mkop5230 at mail.kolej.mff.cuni.cz
Tue Jun 29 10:06:09 CEST 1999

On Wed, 23 Jun 1999, Petr Olsak wrote:

Vazeni diskutujici,

> Esseruv nazor je, ze bychom meli "ucit uzivatele" pouzivat specialitu
> prvniho radku dokumentu, ktera je k dispozici v TeXovych distribucich
> odvozenych z web2c. Vypada to asi takto:
>
> %&csplain -translate-file=kodovani.tohoto.souboru-cs

tohle se mi libi. Ziskam-li nejak nejaky TeXovy dokument, stejne u nej
musim mit nejak poznamenano kodovani a format. Jinak jsem nucen to lustit
- uvedeni formatu je prinos, protoze pak muze TeX misto chybovych hlasek,
co pise plain na dokument formatu XYZ, LaTeX na plainovy dokument a
podobne, dokument jednoduse zpracovat, pripadne vyhodit chybovou hlasku -
nainstaluj si format XYZ. To same plati pro kodovani. Pokud u dokumentu
nemam nejakou poznamku o kodovani, musim to pokusem a omylem odhadovat.
Pokud oboji bude formalizovano do te miry, ze cokoli staci pretexovat
stejnym prikazem, budu jako uzivatel dokumentu velice spokojen.

> Pokud toto nas dokument obsahuje na prvnim radku, pak povel "tex
> dokument" ve skutecnosti zavede format csplain a specifikovanou TCX
> tabulku. Pokud ale je dokument zpracovan povelem "csplain dokument" a
> skript csplain obsahuje vyslovne uvedenou TCX tabulku, je obsah tohoto
> prvniho radku ignorovan. To se Esserovi nelibi.

Ignorovani formatu a kodovani uvedenych dokumentu muze zpusobit presne
stejne zaludne chyby jako jejich neexistence a pouziti nespravneho
formatu/kodovani. Pokud mam distribuci respektujici %& konvenci, chtel
bych, aby (kazde) spusteni TeXu respektovalo %&.

(Tohle je od p. Essera)
> In my opinion, TeX should be the fixed point and act the same on
> identical documents. By giving a -translate-file option by default on
> one system and some other setting on a different system, we get
> different behaviour to identical documents. Even worse, the
> -translate-file=il2-cs would take precedence over a %&
> -translate-file=il1-t1 line in the document.

Podle mne chce, aby se skripty teTeXu chovaly na korektne oznacenem
dokumentu tak jak chce dokument, a to at je defaultni nastaveni prostredi
jakekoliv. Ja bych si predstavoval chovani csplainu asi jako p. Zyka - tj.
oznaceny dokument zpracuji jak chce at uz spoustim TeX treba jako csplain.
Neoznaceny dokument zpracuji uz systemove zavisle.

No a konecne neco (snad) konstruktivniho: Pokud binarka tex bere switche
-translate-file=il2-cs a podobne jako prinucovaci , mohlo by se ve skriptu
csplain bud rozhodovat, zda je pouziju (podle zacatku dokumentu), anebo do
TCX texu pridat switche s doporucovaci semantikou
(napriklad, v realu asi neco lidstejsiho)
-translate-file-if-not-said-otherwise-in-document=il2-cs
-load-format-if-not-said-otherwise-in-document=csplain
a nechat skript csplain pouzit tyhle switche.

zdravi

  Milan Kopacka