diskuse o csplainu a TCX tabulkach

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Jun 25 09:22:07 CEST 1999

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wrote:

. . . . .
> pri ftp se prevedl do CP852. V %& -translate-file by v tomto pripade bylo
> uvedeno, ze dokument je kodovan ve Win1250, ale nebyla by to pravda. Pokud
> je mail nekolikrat forwardovan (coz se treba u prispevku do Zpravodaje
> stava velmi casto) a ja nemam kontrolu, jakymi mailery to proslo a jake
> konverze kde probehly, musim stejne postupovat metodou pokusu a omylu.
. . . . .
Ano, to je prvni jasny bod na strane nevyhod zaznamu o typu
kodovani uvnitr souboru: pokud dojde k prekodovani, at uz
automatickemu nebo rucnimu, kdy si uzivatel neuvedomi,
ze jeste musi tento zaznam zmenit, je ten zaznam nepravdivy
a zavadejici. Pri prenosu "po dratech" asi bezna vec.

Ovsem pri "bezdratovem prenosu" (na diskete) je asi zaznam o
kodovani uvnitr souboru uzitecny.

Vyvoj se ovsem zretelne ubira smerem prenosu "po dratech",
takze tento bod se bude stale posouvat smerem k nevyhodam.

Transportni programy ale musi nejak poznat, ze maji dany soubor
automaticky prekodovat a z jakeho kodovani. Informace o aktualnim
kodovani tedy musi byt k dispozici. Podle meho nazoru se pro tyto
ucely pouziva informace v MIME popisu. Prenositelnost souboru
po siti lze tedy podle meho nazoru zajistit pouze tak, ze se kodovani
bude nastavovat podle MIME popisu a nikoliv podle udaje uvnitr
souboru nebo podle predem daneho nastaveni.

Automaticke prekodovani souboru pri transportu sice povazuji za
zlocin, ale vzhledem ke snaham oprostit uzivatele od vsech technickych
problemu bude asi techto procesu pribyvat.

Opravte me prosim, pokud se pletu, ale zda se mi, ze argument
prenositelnosti jako vyhoda zaznamu o typu kodovani
uvnitr souboru bude ztracet na vyznamu s tim, jak bude
ubyvat prenosu souboru zasilanim disket a pribyvat prenosu
prostrednictvim site.

                                 Lubos Kloc