bm2font vs. EPS (bylo Re: Caption o 90stupnu)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Jan 25 10:52:41 CET 1999

On Mon, 25 Jan 1999, Pavel Satrapa wrote:

> Date: Mon, 25 Jan 1999 09:32:47 +0100
> From: Pavel Satrapa <PAVEL.SATRAPA at vslib.cz>
> To: csTeX at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Re: bm2font vs. EPS (bylo Re: Caption o 90stupnu)

> To je monochromaticky rezim (256 urovni sedi). Pod pojmem "cernobily" jsem
> mel na mysli rezim, kdy kazdy pixel je pouze bily nebo cerny (tedy tak,
> jak se bude tisknout). Takova moznost sice v Gimpu je u indexovane barvy,
> ale pouze v meritku 1:1. Pro kazdy pixel puvodniho obrazku se rozhodne,
> zda bude bily nebo cerny. To ale neni to prave orechove.

> [...]
To ovsem provadite operaci na nespravnem miste. Kazde vystupni
zarizeni ma urcity uhel rastru (u lepsich se da zmenit, u spatnych
a spickovych se menit neda) a jiny tvar tiskoveho bodu a jiny
prekryv bodu. To vse musite brat v uvahu, kdyz prevadite obrazek
do tiskoveho rastru. Kdyz to udelate spatne, budete se divit, proc
to na obrazovce bylo hezke a po vytisteni vysel "cernoch v tunelu"
s vyzranymi svetly. Tato prace by se mela prenechat osvitkam, kdy
vyvojari venovali spoustu casu a kilometry filmu k vytvoreni
optimalniho algoritmu rastrovani pro prislusne zarizeni. Osvitky
firmy Scitex jsou jeste o krok dal -- maji jeste vice vylepsene
algoritmy a veskere zmeny nastaveni uhlu a prevodovych funkci
ignoruje, aby to uzivatel nemohl pokazit.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/