bm2font vs. EPS (bylo Re: Caption o 90stupnu)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Jan 14 16:17:45 CET 1999

On Thu, 14 Jan 1999, Antonin Strejc wrote:

> Mohu potvrdit, ze neni, rastrovaci algoritmy PS davaji u tonovych
> obraku  rozhodne lepsi vysledek, mam podezreni, ze to muze byt i v
> existenci nejakych informaci, ktere se po konverzi pres tif pomoci
> bm2font nevyuziji (tify rastrovane bm2fontem jsou vyrazne tmavsi

bm2font ma nekolik parametru, kterymi se ovlivnuje prevod sedych
tonu na rastr. Kdyz jsem jeste bm2font pouzival, vzdycky jsem si s
tim dost hral, nez jsem byl spokojen. Horsi je, ze takto vytvoreny
rastr si nektere tiskarny jeste dale upravuji, takze stejny
obrazek zpracovany bm2font'em na 300 dpi vysel na HP LaserJet
Series II jinak nez na HP LaserJet 4m bez pouziti PS. Vetsinou je
rozdil nepodstatny, ale nekdy to muze vadit.

> a maji horsi  polotony nez epsy ziskane  tifu a rastrovane treba GS).
> GS je casto schopnejsi ne PS karty v HP tiskarnach, ktere treba ani
> nedovou Level2. Co vsak nedokazu, je pekne vytisknout v GS gradient,
> tj. plynule se menici skalu sedi. Jedine kdyz nastavim nizsi DITHERPPI
> (snad si to dobre pamatuji), coz ovsem znamena i hrubsi rastr. Nevite
> nekdo, jak GS presvedcit, aby hezky vytiskl i toto v beznem rozliseni
> 600 dpi? Podobne taky nedovedu GS prinutit k lepsimu rozliseni na
> svga v dosu, zatimco ghostview to patrne diky spolupraci s wokny dela
> [...]
Ja bych radeji pouzival OS/2, Linux nebo alespon Windows, tam je
rozliseni automaticky nastaveno podle toho, co umi system.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/