bm2font vs. EPS (bylo Re: Caption o 90stupnu)

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Jan 22 09:49:45 CET 1999

> Prominte, zrejme to do teto skupiny nepatri, ale v teto souvislosti se

Myslim, ze debata o zpusobu pripravy obrazku pro dokumenty (vcetne
nastroju) sem celkem patri.

> diskutovalo o vysokych cenach vyse zminenych programu na upravu bitovych
> map. Chtel bych pouze doplnit, ze existuje program Gimp, ktery je
> s Photoshopem co do moznosti a kvality srovnatelny a je distribuovan pod
> licenci GNU. Mate jej tedy k dispozici zdarma. Mate-li nejaky OS UNIXoveho

Ja nevim, mozna to jen neumim delat poradne. Nicmene bitmapove obrazky pro
tisk pripravuji tak, ze si je prevedu do cernobile podoby v rozliseni
600 DPI, aby se pak tiskly 1:1. To ulozim do EPS a vkladam prostym
\includegraphics{obrazek.eps}

V tomto smeru jsem s Gimpem narazil na dva fatalni problemy: nema
cernobily rezim a nepodporuje u obrazku rozliseni. Po ulozeni dialogoveho
okenka do EPS a jeho naslednem vlozeni vznikla obluda pres celou stranku
(zato ale barevna  :-). Nenasel jsem inteligentni zpusob, jak v Gimpu
zmenit velikost vysledneho obrazku (jen Rescale, ktery je ale na ukor
kvality). Pocitam, ze by se to melo delat parametrem scale u
\includegraphics.

Ovsem nejsem si jist, zda je optimalni nechat rastrovani na interpretu
PoptScriptu. Vysledek pujde do tiskarny a jejich stroje take maji urcite
rozliseni. Adobe Photoshop s nim umi pri cernobilem rastrovani pocitat,
takze vznikne predloha "na miru", navic si clovek muze vybrat zpusob
rastrovani. Nejsem si vedom, ze by interpret PostScriptu nabizel takove
sluzby.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic