bm2font vs. EPS (bylo Re: Caption o 90stupnu)

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Thu Jan 14 15:41:22 CET 1999

Dostal jsem od Karla Horaka odpoved, ktera patrne mela putovat do
listu. Vzhledem k tomu, ze obsahuje vetu "Nevite nekdo...", dovoluji
si zpravu preforwardovat, aby pripadne nekdo mohl Karlovi odpovedet.

Antonin Strejc

------- Forwarded Message Follows -------

> 2. Tvrzeni, ze vystup z bm2fontu je na prvni pohled kvalitnejsi,
>    nez tisk na nepostscriptove tiskarne pres GhostScript, se mi
>    nezda. Podle mne je tisk pres GS (je-li ovsem spravne
>    nakonfigurovan) na urovni PS tiskaren. Nejakou dobu GS pokulhaval
>    v kvalite fontu, ale to uz davno neplati.

Mohu potvrdit, ze neni, rastrovaci algoritmy PS davaji u tonovych
obraku  rozhodne lepsi vysledek, mam podezreni, ze to muze byt i v
existenci nejakych informaci, ktere se po konverzi pres tif pomoci
bm2font nevyuziji (tify rastrovane bm2fontem jsou vyrazne tmavsi
a maji horsi  polotony nez epsy ziskane  tifu a rastrovane treba GS).
GS je casto schopnejsi ne PS karty v HP tiskarnach, ktere treba ani
nedovou Level2. Co vsak nedokazu, je pekne vytisknout v GS gradient,
tj. plynule se menici skalu sedi. Jedine kdyz nastavim nizsi DITHERPPI
(snad si to dobre pamatuji), coz ovsem znamena i hrubsi rastr. Nevite
nekdo, jak GS presvedcit, aby hezky vytiskl i toto v beznem rozliseni
600 dpi? Podobne taky nedovedu GS prinutit k lepsimu rozliseni na
svga v dosu, zatimco ghostview to patrne diky spolupraci s wokny dela
samo.

> [...]
>    fontovych obrazku pri prohlizeni ladeneho dokumentu dvi prohlizecem
>    muze velmi zdrzovat, na pomalejsich masinkach typu to byva jiz
>    dost neprijemne. Navic dokument casto byva prohlizen s jinym
>    rozlisenim obrazovky nez vlastniho obrazku, takze zridka vidime,
>    co vlastne z tiskarny vyleze. Eps obrazky v tomto smeru ladeni
>    vubec nezdrzuji, daji se odladit predem v jine aplikaci a pak
>    lze pracovat jen s prazdnymi boxy, pripadne s ramecky velikosti
>    bounding boxu. Po odladeni dokumentu se teprve obrazky natahnou
>    pomoci dvips a vse se vytiskne. IMHO optimalni postup.

To uz neni argument proto bm2fontu, protoze to lze v TeXu jednoduse
obejit prakticky stejne jako u eps.

Zdravi
Karel Horak