Caption o 90stupnu

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Wed Jan 13 10:29:37 CET 1999

On Wed, 13 Jan 1999, Pavel Satrapa wrote:

> [...]
> From: Pavel Satrapa <PAVEL.SATRAPA at vslib.cz>
> To: csTeX at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Re: Caption o 90stupnu

> Ovsem bm2font pro kazdy obrazek spotrebuje prinejmensim jeden font. Sveho
> casu jsem s timto pristupem narazil na limit, kdy mi emTeX skoncil s
> hlasenim "prekrocen maximalni pocet fontu", ktery byl tusim 256. Sve
> presvedceni, ze se to jiste da nekde nastavit, se mi nepodarilo podlozit
> fakty. Jelikoz jsem tehdy byl v casove tisni a nemohl s problemem stravit
> prilis casu, nakonec jsem si nejake obrazky odpustil, abych se vesel do

Dalsi potiz je pocet boxu. Pro znameho jsem vymyslel, jak dostat
velke mnozstvi takovych obrazku do knihy sazene v LaTeXu. Stacilo
prislusny \input{soubor} a \setsoubor pouzit mezi \begin{figure} a
\end{figure}, takze alokace byla lokalni. Presto se da jeste
narazit na pocet fontu, ktere zvladne DVI ovladac. Myslim si, ze
nejjednodussi ovladace pro DOS zvladaji pouze pozadovane minimum,
coz je tusim 64 fontu, ale rada ovladacu zvladne mnohem vice.

> Krome toho mi vystupy bm2font nepripadaji oslnive kvalitni. Prinejmensim
> rastrovani v Adobe Photoshopu (a vystup do .eps) je uplne jina liga.

dospel jsem ke stejnemu zaveru.

> Bohuzel i cenove  :-(  Take se mi nepodarilo najit deterministicky postup,
> jak se zbavit cernych car na pravem okraji, ktere bm2font obcas generuje.

Na to jsem prisel. Ve Windows je totiz sudy pocet chyb. Kolega mel
takto vytvorene obrazky a dokud jsem je kontroloval ve Windows,
vse vypadalo dobre. Kdyz jsem se je pokusil otevrit v OS/2,
nahlasilo mi to u nekterych souboru, ze data nejsou ulozena
spravne, vubec mi to obrazek neotevrelo, a prave u techto obrazku
mi bm2font delal cernou caru na pravem okraji. Resil jsem to tak,
ze jsem vysazel samotne obrazky, ovladacem dvidot jsem udelal PCX
v takovych rozmerech, aby se tam ta cerna cara nevesla, a na to
jsem znovu pustil bm2font.

> Cesta pres PostScript sice vede k velkym souborum, ale na druhe strane se
> cloveku otevre cela rada dalsich moznosti (rotace casti textu, nova pisma,
> barvy...). Pri soucasnych kapacitach disku myslim neni ta velikost az tak
> kriticka.

A pokud je kriticka a mate rozumny operacni system (v OS/2 i v
Unixu to jde urcite), muzete mit obrazky komprimovane treba zipem
nebo gzipem a dvips si s tim poradi.

> Preji vsem pekny den

>  Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
>  E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
>  Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
>  Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/