Caption o 90stupnu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Jan 13 08:55:38 CET 1999

> Ovsem bm2font pro kazdy obrazek spotrebuje prinejmensim jeden font. Sveho
> casu jsem s timto pristupem narazil na limit, kdy mi emTeX skoncil s
> hlasenim "prekrocen maximalni pocet fontu", ktery byl tusim 256. Sve
> presvedceni, ze se to jiste da nekde nastavit, se mi nepodarilo podlozit
> fakty. Jelikoz jsem tehdy byl v casove tisni a nemohl s problemem stravit
> prilis casu, nakonec jsem si nejake obrazky odpustil, abych se vesel do
> limitu.

figel je ten, ze vzdy potrebujem len jeden jediny font. Presne na tu stranu
ktora sa tlaci. Font sa vyrobi z kompletnej strany (ci je tam obrazok alebo
viac obrazkov to je jedno). Stacilo vyrobit maly programecek, ktory to robi
automaticky, pricom fonty a subory sa vzdy prepisuju, lebo to potrebujeme
len otoceno vypisat.

> Krome toho mi vystupy bm2font nepripadaji oslnive kvalitni. Prinejmensim
> rastrovani v Adobe Photoshopu (a vystup do .eps) je uplne jina liga.

To je pravda, ale ja nemam PS tlaciaren a vystup cez BM2FONT je kvalitnejsi
hned na prvy pohlad od vystupu cez GS.

> Bohuzel i cenove  :-(  Take se mi nepodarilo najit deterministicky postup,
> jak se zbavit cernych car na pravem okraji, ktere bm2font obcas generuje.

Zatial som sa s tym nestretol, ale zrejme to lahko pojde osetrit a to tak,
ze sa zadefinuje sirsi pravy okraj nez co sa moze vytlacit a tym padom by sa
to netlacilo.

> Cesta pres PostScript sice vede k velkym souborum, ale na druhe strane se
> cloveku otevre cela rada dalsich moznosti (rotace casti textu, nova pisma,
> barvy...). Pri soucasnych kapacitach disku myslim neni ta velikost az tak
> kriticka.

Hej to mate pravdu, tie velke subory by mi tiez nevadili, ale ta praca, cas
a nervy pri prerabani velkeho mnozstva (generovat obrazky pod inym menom,
dat to inac na prislusne miesta, pouzit ine styly, skusat to..........).
Pri sposobe cez tex+bitmapa+bm2font+tex nemusim pohnut ani prstom a vytlacim
cely dokument trebars s tr=7.

Zdravi
           Ladislav Bitto