Caption o 90stupnu

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Wed Jan 13 07:31:10 CET 1999

> ked ale mate vela bitmapovych obrazkov (niektore su "skenovane"), pri
> prevode do EPS vzniknu obrovske subory. Vtedy sa mi velmi osvedcila uplne
> bezpracna cesta  tex+bitmapa+bm2font+tex.

Ovsem bm2font pro kazdy obrazek spotrebuje prinejmensim jeden font. Sveho
casu jsem s timto pristupem narazil na limit, kdy mi emTeX skoncil s
hlasenim "prekrocen maximalni pocet fontu", ktery byl tusim 256. Sve
presvedceni, ze se to jiste da nekde nastavit, se mi nepodarilo podlozit
fakty. Jelikoz jsem tehdy byl v casove tisni a nemohl s problemem stravit
prilis casu, nakonec jsem si nejake obrazky odpustil, abych se vesel do
limitu.

Krome toho mi vystupy bm2font nepripadaji oslnive kvalitni. Prinejmensim
rastrovani v Adobe Photoshopu (a vystup do .eps) je uplne jina liga.
Bohuzel i cenove  :-(  Take se mi nepodarilo najit deterministicky postup,
jak se zbavit cernych car na pravem okraji, ktere bm2font obcas generuje.

Cesta pres PostScript sice vede k velkym souborum, ale na druhe strane se
cloveku otevre cela rada dalsich moznosti (rotace casti textu, nova pisma,
barvy...). Pri soucasnych kapacitach disku myslim neni ta velikost az tak
kriticka.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic