pdftex (v linuxu RH5.1) mi nefunguje cesky

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Jan 7 09:25:14 CET 1999

On Thu, 7 Jan 1999, Robert Follner wrote:

> Ahoj Vazena TeXova komunito,
> uz zase mam problem. Pdflatex mi hlasi dost neprehlednych textu.
> Krome spousty Overfull hlasek si to stezuje, ze neumi ceske deleni
> (neco s Language=0 misto cestiny) a opravdu to pak blbe deli.
> Misto akcentovanych znaku to vypisuje zobaky a nejake to pismenko.
> A jeste to nadava na fonty.
> Pokud se najde nekdo, kdo bude mit chut prohlidnout prilozany vypis,
> budu rad, kdyz mi poradi, co delam blbe.
> Ale stejny soubor prelozeny latex-em vygeneruje krasny dvi soubor.
> Bohuzel pro dvi maji u nas spatne pochopeni, tak potrebuju pdf.
> [...]

Z prilozeneho logu je zrejme, ze Vas pdfLaTeX zavadi Ceskou podporu
z Babelu, zatimco v zaveru zavede CS-fonty. Tyto dve veci nejdou zatim
vubec dohromady, a proto mate potize. Otazka je, zda pri vystupu do dvi
(kdyz Vam to funguje) take LaTeX zavadi CZ podporu z Babelu. Skoro bych
rekl, ze ne.

Predpokladam, ze pri generovani cslatexu se Vam podarilo zavest
do formatu *.cfg soubory z CSLaTeXu, ale pri generovani pdfLaTeXu se
zavedly do formatu *.cfg soubory z Babelu (rikame tomu pracovne
"babelizovany LaTeX". Babelizovany LaTeX ale nefunguje spravne s CS-fonty.
Chtelo by to bud pregenerovat pdfLaTeX (za nepritomnosti *.cfg souboru z
Babelu, ale za pritomnosti *.cfg souboru z CSLaTeXu), nebo vygenerovat
dalsi format s nazvem pdfcslatex, ktery by zcela ignoroval Babela.
Toho muzete dosahnout tak, ze zlikvidujete z instalace adresar babel, nebo
editujete soubor web2c/texmf.cnf, kde definujete hledaci cesticky pro
format pdfcslatex tak, ze prednostne taha veci z adresaru tex/csplain,
tex/latex/cslatex a teprve uplne naposled z tex/generic.

Petr Olsak