Hlaska `Overfull \hbox' a prostredi `tabular'.

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Sep 21 17:13:42 CEST 1998

On Mon, 21 Sep 1998, Milan Tichy wrote:

> [...]
>

> Zdravim,
>
> jiz nekolikrat se mi stalo, ze se mi pri zpracovani textu objevila
> nasledujici hlaska:
>
> Overfull \hbox (6.88396pt too wide) in paragraph at lines 1455--1463
> []\OT1/cmr/m/it/12 Confined, or mem-o-ry-less, sub-sys-tems: \OT1/cmr/m/n/12 In
>  this case, pro-cesses are grouped
>
> Myslim, ze to je neco jako, ze se text nevejde na radek. Vetsinou se mi
> to podarilo vyresit pomoci \hyphenation, kam jsem pridal slovo, ktere
> 'preteka' pres radek. Cim dal casteji se mi stava, ze to nepomuze.

Ano, tak to funguje. Dokonce v prislusne zprave vidite mista, kde
je povoleno deleni. Pokud ale sazite do uzsiho sloupce, muze se
stat, ze by deleni zpusobilo prilis velke "diry" mezi slovy a
odpovidajici Underful \hbox by predstavoval prilis velkou
penalizaci. V jednom ze starsich Zpravodaju byl clanek Phila
Taylora, tusim ze to byl preklad do slovenstiny a menovalo se to
"Pragmaticky pristup k odstavcom". Je v nem uzitecny navod, co v
techto pripadech delat a funguje to jak pro plain TeX, tak pro
LaTeX.

> [...]
> Radek 1		& text 1\\
> \hline
> Radek 2		& text 2\\
> \hline
> Radek 3		& text 3\\
> \hline
> \end{tabular}
> \end{center}
> \caption{TEST Table}
> \end{table}
>
> Potreboval bych, aby napr. Radek 1 byl tucny, Radek 2 normalni text a
> Radek 3 LARGE. Kdyz pouziji napr. \bfseries, aplikuje se pouze na text
> az po znak '&'. Co pouzit, aby byl tucny radek cely?

& funguje jako group, tedy v LaTeXove terminologii si predstavte,
jako by kazda bunka byla uzavrena mezi \begin{neco} a \end{neco}
nebo mezi {}. Musite tudiz \bfseries a jine prepinace davat do
kazde bunky znovu.

> Za kazdou radu predem dekuji, MT.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/