Zvyrazneni LaTeXove syntaxe v Emacsu

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Wed Nov 4 20:40:55 CET 1998

Milan Zamazal <mz-mail at pdm.pvt.net> writes:

>     AM> Zatim by mi stacilo, pokud bych vedel, jak "vypnout" specialni
>     AM> interpretaci znaku '$'.
>
> Po strance fontovni tak lze ucinit (alespon pro AUCTeX) pomoci
>
>   (add-hook 'font-lock-mode-hook
>             (lambda ()
>              (if (eq major-mode 'latex-mode)
>                  (modify-syntax-entry ?$ "." font-lock-syntax-table))))

K instalaci AUCTeXu jsem se zatim nedostal (zminene WWW a FTP servery
byly "mimo provoz"), nicmene v bez-AUCTeXovem Emacsu 20.3 mi to
funguje take. Dekuji za radu.

Zatim jsem jako workaround (kde to slo) pouzival alltt prostredi a tam
jsem misto "$" uvadel "\$". Stravil to jak LaTeX, tak i
lazy-lock-mode.

Pouzivam to hlavne pri popisu akci zadavanych z prikazove
radky. Napr.:

\newenvironment{code}{\small \begin{alltt}} {\end{alltt} \normalsize}

\begin{code}
$ cut -c4- A310_rad.asci | grep 'OK-' | wc -l
      0
\end{code}

Pokud nekdo pouzivate dumyslnejsi metodu, dejte mi vedet. V LyXu je v
LyX-Code prostredi text odsazen od leveho okraje a zda se mi, ze to
vypada lepe, nez jak to zatim pouzivam v LaTeXu.

Mimochodem, V LyXu jsem narazil na problem, ze pokud je text v
LyX-Code prostredi na nekolik stranek, ma LyX (LaTeX) dost sveraznou
predstavu o zalamovani stranek. Nemel jsem cas se tomu venovat, a tak
jsem radsi dokument rucne prekonvertoval z LyXu do LaTeXu. Setkal se s
tim nekdo?

--
A. Malusek  (malusek at ujf.cas.cz)
UJF AV CR