problem TeX vs. LyX v Linux RH...

Robert Follner follner at icl.cz
Wed Nov 4 12:32:01 CET 1998

Ahoj TeXaci!
Kdyz jsem se docetl, jak bezproblemove funguje TeX a LyX
v Linuxu, ihned jsem to nainstalil.
LyX - no proste parada. Ale ne zas moc.
Pri spusteni s jednim souborem v tomto LyXu vytvorenym hlasi:
Varování: potřebuji formát LyXu 2,15, ale nalezl jsem 2,00
Error in MakeLatexFile: You should not mix title layouts with normal ones.

Nevim, co to znamena, nevim, co po mne chce, ale vubec mi to nevadi.
Problemy teprve prijdou:
Po napsani textu jsem se rozhodl, ze si ho prohlidnu a vytisknu.
Napsalo to, ze LaTeX nalezl 11 chyb! a v mem clanku se objevily
cervene ramecky s cervene napsanym slovem Chyba a to treba nekolikrat
za sebou. Hruza.
Jelikoz mi ten ramecek pripominal tlacitko, tak jsem na to kliknul.
Bum, dalsi tabulka s nadavkama. Nadava to asi toto:
 ! Font T1/ptm/m/n/10=ptmrq at 10.0pt not loadable: Metric (TFM)
file not found.
 <to be read again>
 relax
 l.30 \begin{document}

Dalsi chyba:
 ! Undefined control sequence.
 \@author ...rt Follner\inst{1}\and Petr Hub\inst{2}
 l.40 \maketitle

pak dalsi chyba podobna te prvni, ale misto 10 tam je 12
a l.30 je tam l.40 .
No, zkratka vetsina chyb jsou nadavky na tu chybejici metriku.
I pomyslel jsem si: Ten LyX je asi hloupoucky. Dal jsem export
do LaTeXu a spustil LaTeX a setkal se s naprosto stejnymi hlaskami.
Inu, asi to neni LyX, kdo je hloupoucky.
Pomozte mi, co mam udelat, co mam kde nahrat, co mi chybi vygenerovat,
doinstalovat, nastavit ?!?!?
Jsem zmaten. To ten TeX v DOSu byl hodnejsi.
Dekuji za pripadne rady a kopance spravnym smerem.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 http://cowley.umel.fee.vutbr.cz/~follner/
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language