Sedivy podklad

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Tue Nov 3 12:12:32 CET 1998

On Tue, 3 Nov 1998, Vit Zyka;phd student wrote:

> [...]
> je jiz zaplneno. Dale zmenim vystupni rutinu tak, aby pridala box
> nuulovych rozmeru obsahujici sedivy
> \hrule width\textwidth height(aktualni zaplneni strany-zapamatovane).
> Zapamatovane zaplneni zmenim na 0. Pri opusteni prostredi vyvolam tuto
> prepsanou rutinu a zmenim ji na puvodni.
> 	Tolik idea. Myslim, ze napad cerpa z algoritmu pro dlouhe
> tabulky popsaneho Petrem Olsakem v TeXbooku naruby. Pokud nekoho nenapadne
> snazsi reseni nebo pokud neshledate v nastinenem reseni zavaznou chybu,
> drzte mi palse, abych se neutopil v jiste obludne LaTeXove vystupni

Ja jsem podobne pripady resil pri tvorbe PDF. Take jsem potreboval
udelat \hbox, kde se smi zlomit radek, a podobne. Vyresil jsem to
tak, ze na zacatek jsem vlozil \special{ps:prikazy...} a neco
podobneho i na konec. Ve stylu, ktery definuje odpovidajici
LaTeXova makra, jsem pripsal \special{header=...}, takze dvips pak
automaticky natahne me PS definice. Pritom jsem potreboval
modifikovat /y z texc.pro, coz asi Vy potrebovat nebudete. Problem
je v prechodu na novou stranku. Pokud nechcete podbarvit
strankovou cislici a zive zahlavi, musite poslat vhodnou informaci
v \output rutine. Pokud nepouzijete vicesloupcovou sazbu, neni to
zas tak velky problem. Staci najit tu cast, kde se pouziva
\shipout. V prislusnem makru jsou jiz hotove boxy se zahlavim,
zapatim a vlastnim textem stranky, ktere se jen poskladaji a
poslou do DVI. Tam lze pripsat vhodny \special na zacatek nebo na
konec boxu. Reseni nebude zcela obecne, ale v mnoha pripadech
vyhovi a nebude to zase tolik prace.

> Vit Zyka
>
> Ph.D. student, CVUT FEL
> Centrum strojoveho vnimani
> http://cmp.felk.cvut.cz

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/