Sedivy podklad

Vit Zyka;phd student zyka at cmp.felk.cvut.cz
Tue Nov 3 10:35:52 CET 1998

> Myslim si, ze toto nejde. Dival jsem se jak do PSTricks, tak do
> baliku graphics. Pise se tam, ze informace o barve se neprenasi na
> dalsi stranku. Pred par tydny jsem take studoval kod, ktery
> produkuje dvips. Kazda stranka zacina prikazem bop, ktery uvnitr
> obsahuje save, na konci stranky je eop, ktery obsahuje restore. To
> znamena, ze veskere lokalni PS nastaveni se na konci stranky
> ztrati. Jiste by to slo nejak obejit, ale bude to vyzadovat
> netrivialni programovani v TeXu i v PS.
>
> Zdenek Wagner

Take jsem behem noci dospel k nazoru, ze nepujde o trivialni problem.
Reseni, ktere me napadlo vyzaduje prepsat (doplnit) vystupni rutinu
LaTeXu :-( Na zacatku sediveho prostredi zjistim, kolik mista na strance
je jiz zaplneno. Dale zmenim vystupni rutinu tak, aby pridala box
nuulovych rozmeru obsahujici sedivy
\hrule width\textwidth height(aktualni zaplneni strany-zapamatovane).
Zapamatovane zaplneni zmenim na 0. Pri opusteni prostredi vyvolam tuto
prepsanou rutinu a zmenim ji na puvodni.
	Tolik idea. Myslim, ze napad cerpa z algoritmu pro dlouhe
tabulky popsaneho Petrem Olsakem v TeXbooku naruby. Pokud nekoho nenapadne
snazsi reseni nebo pokud neshledate v nastinenem reseni zavaznou chybu,
drzte mi palse, abych se neutopil v jiste obludne LaTeXove vystupni
rutine.

Vit Zyka

Ph.D. student, CVUT FEL
Centrum strojoveho vnimani