dviwin nebo windvi?

Jiri Osoba osoba at vyvoj.jablotron.cz
Thu May 21 09:03:09 CEST 1998

On 20 May 98 at 19:03, Petr Prikryl wrote:

> [...]
> lisi prave podle toho, k cemu se to bude pouzivat. Kdyz si chci
> nainstalovat pocesteny emTeX, tak si proste stahnu obsah
> ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex nebo odpovidajici adresar
> z CTANu, vsechny *.zip rozbalim a po nekolika drobnych kopancich
> popsanych v navodu se to rozjede. Pokud ale do toho vseho chci
> doplnit cizorodou utilitu z jine distribuce, vyzaduje to
> jiste znalosti a cas.
>
> Je nacase upresnit cast meho dotazu. Existuje web2c distribuce
> TeXu pro DOS? Kdyz by jich existovalo vice, ktera je ta prava?

hmmm, obavam se, ze ne tak docela. DOS je dnes jiz znacne out. Dalo by
dost prace jej do cisteho DOSu portovat.

> Je distribuce csTeX pro web2c TeX pro Unix vhodna i pro
> web2c TeX pro DOS (viz odkaz na strance pana Olsaka)?

Ano.

> Poznamka: vsiml jsem si, ze existuje distribuce TeXu v ramci
> DJGPP. Chapu, ze web2c je program, ktery ve svem konecnem dusledku
> umoznuje prelozit webove zdrojaky TeXu do prirozene podoby
> v danem OS. Proto, ackoliv se v DJGPP distribuci vyskytuje na
> nekolika mistech magicke slovicko web2c, nemusi se jeste jednat o
> web2c distribuci TeXu.

DJGPP je pouze prekladac C jazyka pro DOS (zduraznuji ze pro DOS
386). Je to uprava GNU C prekladace znameho z UNIXu, je 32-bitova
(t.j. integer je 32 bitu).

> Ejhle, takze neni to prece jen tak zcela jednoduche :-)
> mktexpk se mimo jine dodava s windvi. Je to pouzitelne (za predpokladu,
> ze se to podari nasmerovat na spravna mista)?

Ano, vcera vecer jsem windvi drazdil u sebe doma, jedine, co je
potreba, je windvi.exe a mktexpk.exe (a pak uz zminovana zlib.dll).
Fonty to generuje (sice jinak, vsechny do jednoho adresare podle modu
a ty fonty se pak jmenuji napr. csr10.600pk, coz JE V ROZPORU s
doporucenim TDS, ze subory se maji jmenovat 8+3).

Narazil jsem na jednu ZAVAZNOU BOTU, dnes se ji pokusim napsat
autorovi - windvi otevre dvi soubor ale uz ho po sobe nezavre, takze
neni mozne do nej opetne zapisovat (uprava, TeX!).

Jiri.