dviwin nebo windvi?

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Thu May 21 13:30:37 CEST 1998

Jiri Osoba (osoba at vyvoj.jablotron.cz) wrote:
>On 20 May 98 at 19:03, Petr Prikryl wrote:
[...]

>hmmm, obavam se, ze ne tak docela. DOS je dnes jiz znacne out. Dalo by
>dost prace jej do cisteho DOSu portovat.
[...]

>DJGPP je pouze prekladac C jazyka pro DOS (zduraznuji ze pro DOS
>386). Je to uprava GNU C prekladace znameho z UNIXu, je 32-bitova
>(t.j. integer je 32 bitu).

O nikoliv. Na zacatku mozna stal port GNU C/C++, ale v soucasnosti
se jedna rovnez o distribuci utilit, ktere DOS/Windows koreni
Unixovou prichuti. Je tam rovnez i distribuce TeXu. Chci se proto
znovu zeptat.

Ma nekdo s DJGPP distribuci TeXu nejake zkusenosti ve smyslu
nahrady emTeX a to vcetne pocesteni?

[...]

>Ano, vcera vecer jsem windvi drazdil u sebe doma, jedine, co je
>potreba, je windvi.exe a mktexpk.exe (a pak uz zminovana zlib.dll).
>Fonty to generuje (sice jinak, vsechny do jednoho adresare podle modu
>a ty fonty se pak jmenuji napr. csr10.600pk, coz JE V ROZPORU s
>doporucenim TDS, ze subory se maji jmenovat 8+3).

Skvela zprava. Ono pokud ma clovek pracovat v MS prostredi,
pak Win95 jsou prece jen trochu lepsi nez MS-DOS -- dokonce uz skoro
umi dlouha jmena ;-)

>Narazil jsem na jednu ZAVAZNOU BOTU, dnes se ji pokusim napsat
>autorovi - windvi otevre dvi soubor ale uz ho po sobe nezavre, takze
>neni mozne do nej opetne zapisovat (uprava, TeX!).

Drobna poznamka k windvi: pokud se to pokusite rozbalit do prostredi
DJGPP, sedne to tam jak p**el na hrnec. Vubec bych se nedivil, kdyby
to autor pro prostredi DJGPP vyvijel. A proto jeste jednou -- nepokousi
se nekdo s distribuci TeXu pod DJGPP laskovat? (Pokud nikoliv, doufam,
ze to nekomu zacne vrtat hlavou ;-)

P.

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218