dviwin nebo windvi?

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Wed May 20 20:03:28 CEST 1998

Jiri Osoba (osoba at vyvoj.jablotron.cz) wrote:
> [...]
[...]

> [...]
>[...] V cem se lisi [...] je zpusob vyhledavani souboru v adresarovych
>strukturach, coz je ZCELA implementacne zavisla vec, ktera neni v tex.web
> ... resena. [...] V cem se ale temer vzdy jednotlive implementace
>lisi, je ulozeni konfiguracii [...]
>emTeX pouziva bud implicitni podstrom, jehoz korenovy adresar je
>specifikovan v promenne systemu EMTEXDIR (ono zname SET
>EMTEXDIR=C:\EMTEX), nebo, pokud se jedna o jinak usporadany strom
>nebo o vice stromu, je mozne jednotlive cesty specifikovat v
>promennych systemu napr. TEXTFM, TEXINPUT, MFINPUT atd.
[...]
>web2c implementace pouziva konfiguracni soubor (odlisny od MiKTeXu
>:-), jehoz umisteni je ulozeno v promenne systemu TEXMFCNF. V tomto
>souboru jsou opet specifikovany jednotlive hledaci cesty.

>Koexistence ruznych implementaci je mozna, ja osobne doma pouzivam
>znacny hybrid emTeXu, MiKTeXu, web2c (pdfTeX) [...]

Ja jsem vedel, ze se neco noveho dozvim ;-)

>Co se tyce oznaceni csTeX, tak je to pocesteni TeXu (vsimnete si, ze
>nepisu emTeXu, MiKTeXu atd.). Jedna se o implementacne nezavisle
>soubory (ceske a slovenske vzory deleni, cs fonty atd.), ktere lze
>pouzit V JAKEKOLIV INSTALACI TEXu. [...]

Nepochybuji o tom, ze obecne existuje snaha o to, aby se veci
musely delat jen jednou. Nepochybuji o tom, ze csTeX k tomu
inklinuje. Ale faktem je, ze se distribuce onoho jednoho vysledku
lisi prave podle toho, k cemu se to bude pouzivat. Kdyz si chci
nainstalovat pocesteny emTeX, tak si proste stahnu obsah
ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex nebo odpovidajici adresar
z CTANu, vsechny *.zip rozbalim a po nekolika drobnych kopancich
popsanych v navodu se to rozjede. Pokud ale do toho vseho chci
doplnit cizorodou utilitu z jine distribuce, vyzaduje to
jiste znalosti a cas.

Je nacase upresnit cast meho dotazu. Existuje web2c distribuce
TeXu pro DOS? Kdyz by jich existovalo vice, ktera je ta prava?
Je distribuce csTeX pro web2c TeX pro Unix vhodna i pro
web2c TeX pro DOS (viz odkaz na strance pana Olsaka)?

Poznamka: vsiml jsem si, ze existuje distribuce TeXu v ramci
DJGPP. Chapu, ze web2c je program, ktery ve svem konecnem dusledku
umoznuje prelozit webove zdrojaky TeXu do prirozene podoby
v danem OS. Proto, ackoliv se v DJGPP distribuci vyskytuje na
nekolika mistech magicke slovicko web2c, nemusi se jeste jednat o
web2c distribuci TeXu.

Ma s DJGPP TeXem nekdo zkusenosti? Muze to nekdo srovnat s
emTeXem, MikTeXem a dalsimi distribucemi vcetne snadnosti
doinstalovani podpory csTeX? (Ano ja vim, je to v zasade
vsechno stejne, ale doopravdy zase tak moc ne ;-)

>A ted k vasemu dotazu: kpathsea je system knihoven pro hledani
>souboru ve vnorenych adresarovych (pod)stromech. Vzhledem k tomu, ze
>je standardne napsana v C, je prelozitelna (predpokladam, nikdy jsem
>to nezkousel) v jakemkoliv OS, kde je prekladac C.

To jsem nevedel. Jakmile to clovek jednou uslysi, tak uz
je mu taky jasne, proc se to tak jmenuje :-)

>CsTeX pro web2c samozrejme existuje a je zcela stejny, jako je pro
>emTeX, protoze to jsou implementacne nezavisle soubory (pominu-li
>prekodovani vstupnich souboru).

... nektere veci jsou ale prece jen stejnejsi....

>Pouziti windvi spolu s emTeXem je zcela jednoduche: Je treba
>nainstalovat windvi, sehnat si konfiguracni soubor web2c (jmenuje se
>texmf.cnf), upravit ho podle lokalni instalace, nekam ho dat a
>nasmerovat na nej obsah promenne systemu texmfcnf (napr. SET
>TEXMFCNF=C:\EMTEX\TEXMF.CNF).

No to jsem se potreboval dozvedet. Diky.

>Dalsim problemem muze byt generovani PK fontu, avsak jak jsem koukal,
>bude se nejspis volat mktexpk (takze by mel byt na PATHu). Staci,
>pokud podstrcite stejne nazvany BAT, ve kterem si zavolate mfjob,
>zkopirujete pozadovany pk pres sit od kolegy nebo si jej vymyslite,
>nebo, coz byva nejcastejsi, zavolate MetaFont a gftopk, pripadne
>pstopk nebo gsftopk v pripade PS fontu, a vysledny PK zaradite na
>predem dohodnute misto (tim slovem dohodnute mam na mysli tam, kde
>jej windvi bude hledat a hledat jej bude tam, kde mu reknete v
>souboru texmf.cnf).

Ejhle, takze neni to prece jen tak zcela jednoduche :-)
mktexpk se mimo jine dodava s windvi. Je to pouzitelne (za predpokladu,
ze se to podari nasmerovat na spravna mista)?

Diky za info,
              Petr

P.S. Ono se to lidstvo nakonec nejak domluvi...

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218