TeX pro MS Win nebo UNIX?

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon May 18 09:50:14 CEST 1998

On Fri, 15 May 1998, Petr Sojka wrote:

> "Petr Olsak wrote:"
> : ...
> : Z techto zkusenosti jsem vyvodil zaver, ze pro uzivatele Win je *BOHUZEL*
> : nejlepsi alternativou emTeX, ktery je ovsem primarne vyvijen a udrzovan
>
> Tato dedukce ma chybku v tom, ze MikTeX neni jedina implementace
> TeXu pro Win. Na CD-ROM TeXlive III, ktere by melo v brzke

Ale o tomto CDcku samozrejme vim, mam ho dokonce u sebe.

> dobe dorazit spolu se Zpravodajem 1/98 vsem kolektivnim clenum CSTUG,
> (a lze ho koupit v CR prostrednictvim CSTUG se slevou pro cleny CSTUG)
> lze nalezt:
>
> The changes in TeX Live 3 include:
>
>     1.Based on the new 7.2 release of the Web2c system

Vsechny TeXove binarky distribuovane na tomto CDcku maji jednu chybku:
neumoznuji prekodovani uvnitr TeXu, takze diky konfliktu
CP1250 x ISO8859-2 nebo Cork nejsou v ceskych Win prilis snadno
pouzitelne. Povazuji to za zasadni nedostatek celeho tohoto CDcka. Prechod
z emTeXu (ktery prekodovani umoznoval) na toto CDcko bude tudiz pro mnohe
bolestivy a mnohe dokonce odradi!

> [...]
>     5.Complete copies of OzTeX, CMacTeX, MikTeX and emTeX ready to install
>     6.GUTenberg's complete Windows (3.1x, 95 and NT) distribution.
>     7.Updated LaTeX, EC fonts, packages, CM Type1 fonts
>     8.Documentation in HTML etc on the CD
>
> (excerpt z http://tug.org/texlive/, kde je mozno se docist
> vice)
>
> Uvadim to zde kvuli bodu 4, coz znamena, ze se pod win32
> zkompilovaly veci a pomocne programy nutne pro provoz/kompilaci
> web2c a tez byl prepsan a zkompilovan prohlizec xdvi (nemluve o pdftexu

Zajimalo by me, jak byl prepsan prohlizec xdvi pro WIN. Mam zrovna zminene
CDcko v mechanice pocitace a koukam, ze tam v adresari bin/win32/ neni
zadne xdvi.exe, ale je tam windvi.exe, coz je mozna ono (nemam po ruce
operacni system, na kterem bych programy z bin/win32/ mohl vyzkouset).
Muze mi nekdo rici, co to je ono windvi.exe, jaky ma vztah k dviwin.exe,
yap.exe a xdvi?

Petr Olsak