TeX, plain a LaTeX

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon May 11 11:42:59 CEST 1998

Stepan Kasal pise:
>Souhlas.  Ale: programuji-li styl pro LaTeX, mohu pouzivat jiste obraty,
>ktere jiz pro mne byly nadefinovany LaTeXem...

Nesmirne dulezite! Toto Vase "ale" znamena pro nektere zkusene
uzivatele mozna duvod, proc pouzivaji LaTeX, prestoze by dokazali
psat hrave v plainu (vyjadri se pan Wagner?). Je to filozofie: co
Lamportovo se hodi, pouziji, co je treba upravit, upravim, a co je
treba dodefinovat, dodefinuji  (treba i plainovsky, pokud se to smi
a je to efektivni). Sam se takovemu postupu take nijak nebranim,
zejmena tehdy, pokud ve vysledku usetrim cas.

>termin "programovat v LaTeXu", ...

V predchozim odstavci by tento termin mozna byl namiste, v drivejsi
reakci jsem spise minil, ze to neni vetsinovy pripad. Podle mne byl
LaTeX stvoren pro ty uzivatele, kteri nemusi byt zrovna kovanymi
programatory (asi jeho hlavni prinos). Lide zmineni vyse jsou IMHO
vyjimkami potvrzujicimi pravidlo (samozrejme nemam podrobne
statisticke udaje, takze jen odhaduji :-)).

Zdravi
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938