TeX, plain a LaTeX

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon May 11 14:51:42 CEST 1998

On Mon, 11 May 1998, Antonin Strejc wrote:

> [...]
> From: Antonin Strejc <STREJC at VC.CVUT.CZ>
> To: csTeX at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Re: TeX, plain a LaTeX

> Nesmirne dulezite! Toto Vase "ale" znamena pro nektere zkusene
> uzivatele mozna duvod, proc pouzivaji LaTeX, prestoze by dokazali
> psat hrave v plainu (vyjadri se pan Wagner?). Je to filozofie: co
> Lamportovo se hodi, pouziji, co je treba upravit, upravim, a co je
> treba dodefinovat, dodefinuji  (treba i plainovsky, pokud se to smi
> a je to efektivni). Sam se takovemu postupu take nijak nebranim,
> zejmena tehdy, pokud ve vysledku usetrim cas.

Dobre, vyjadrim se, ale jen strucnym obsahem na Zpravodaj a na
svoji serii clanku LaTeXova kucharka. Podivejte se na clanek o
tvorbe obsahu. Uvidite, ze velmi exoticke formaty obsahu lze
vytvorit jednoduchymi makry a casto neni nutno zasahovat do maker
\chapter, \section, apod. Makra jsou pomerne kratka, protoze se
vyuziva rada vnitrnich maker LaTeXu. Samozrejme by to slo udelat i
v plainu, ale autor takovych maker by se sam musel postarat o
zapis do pomocneho souboru a pro spravnou cinnost vsech maker i v
nadpisech by musel vytvorit podobny mechanismus jako \protect (ale
da se to resit i bez \protect, jenze ne v soucasnem LaTeXu). Tim
je zrejme mysleno "programovani v LaTeXu", protoze zminena makra,
tak jak jsou napsana, v plainu fungovat nemohou.

> Zdravi
> Antonin Strejc

> Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938
> Czech Technical University in Prague                 Computing Centre
> Czech Republic                               Zikova 4, 166 35 Praha 6

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/