Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Mar 23 15:12:20 CET 1998

On Mon, 23 Mar 1998, Martin Lebeda wrote:

> To by mne take zajimalo a jeste by mne zajimalo, kdyz mam pomerne
> velkou zasobu ceskych TrueType fontu, jestli se mohou nejak pouzit i
> pod TeXem, napr. prohnat nejakym konvertorem.

Nejprve potrebujete nejak vytvorit TFM a pripadne VF (pokud se
lisi kodovani fontu od kodovani, ktere vyzaduje TeX). Pak musite
nejak dostat font do tiskarny a rici ovladaci, ze jej ma pouzit.
dvihplj od E. Mattesa dokaze poslat do tiskarny libovolne prikazy,
takze vyse zmineny postup by se dal realizovat (podobne lze
pouzivat i vnitrni nepostscriptove fonty). Druhou moznosti je
konverze na Type-1. Umi to napr. program Font Monger, ktery
vytvori PFB a AFM. Ty pak lze zpracovat jako kazdy jiny PS font.
Mozna jsou i jine programy...

> Martin
>

> +----------------------------------------------------------+
> |Martin Lebeda -mlebeda at usa.net (private address)          |
> +----------------------------------------------------------+
> |my hobby - OS/2, GNU, LaTeX ... and elektronics...        |
> |and tramping, budo, sport ... and my family and more...   |
> +----------------------------------------------------------+
> |PGP accepted and preferred                                |
> +----------------------------------------------------------+

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/