Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Mar 23 15:06:34 CET 1998

On Mon, 23 Mar 1998, Jan Hubicka wrote:

> To me napada jeste jeden dotaz. Casto jsem cetl, ze type-1 fonty jsou
> lepsi, nez truetype. Nemam zadou zkusenost z truetypy (nikdy jsem je
> nepouzil), ale chybejici linky me dost odradily. Jednou jsem si cetl

Tech 35 zakladnich fontu, ktere maji moderni PS tiskarny v sobe,
jsou chraneny autorskym zakonem. Ghostscript a podobne programy je
tedy nemohou obsahovat, pokud nejsou koupeny. Samozrejme si je
kazdy uzivatel v zasade muze dokoupit a do GS pridat. PD programy
to resi tim, ze distribuuji nahradni verze, jejichz kvalita je
mizerna a hodi se pouze jako nahled na obrazovce. To, co na
obrazovce vypada spatne, bude pak na PS tiskarne kvalitni.

> takovou nadsenou dokumentaci o tom, jak je TrueType nejlepsi :) Ne ze bych
> ji veril, ale mohl by mi nekdo vysvetlit, v cem jsou type-1 fonty lepsi?

Asi bych to nerikal tak vseobecne. Oba formaty jsou vektorove a
moznosti jsou v zasade vyrovnane. Zalezi spise na tvurci pisma,
jak se s timto ukolem vyporada. Mohu ovsem rici, ze jsem jiz videl
mnoho naprosto zprasenych TrueTypovych fontu a jen malo zprasenych
PS fontu (ale nemusi to byt obecna zakonitost).

> Umoznuje type-1 i takove veci, jako ruzne sirky pisma pro ruzne velikosti
> podobne jako metafont?

To nema Type-1 ani TrueType.

> Honza

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/