Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Mon Mar 23 15:21:44 CET 1998

> Normalne stranka zacina 1in zleva a 1in shora. \hoffset a \voffset potom
> urcuji posunuti vuci tomuto pocatku souradnic.

Pokud pracujete v LaTeXu, tam jsou navic jeste dalsi parametry urcujici
velikost okraju. Pro horni okraj jsou to
\topmargin  - vzdalenost hlavicky od okraje potistene plochy (ktera je bezne
              1in shora, jak uz bylo receno)
\headheight - vyska hlavicky
\headsep    - vzdalenost hlavicky od vlastniho textu
Pro levy okraj je to
\oddsidemargin (\evensidemargin) - vzdalenost vlastniho textu od okraje
potistene plochy, (\evensidemargin pro sude stranky ve dvoustrankovem
rezimu).
Jake jsou implicitni hodnoty techto parametru pro ruzne tridy a styly, nemam
tuseni.
Krome toho mohou vystupni drivery posunovat uz hotovou stranku z dvi souboru po
papiru, coz se hodi zejmena v pripade, kdy vystupy na tiskarne a v prohlizeci
si neodpovidaji. Moje zkusenost pravi, ze tyto problemy delaji casto jehlickove
tiskarny - budiz jim zeme lehka :-) (sam ji mam taky :-( ). Zde je potreba
nahlednout do dokumentace konkretniho ovladace.

JZ