Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

Jan Hubicka hubicka at ta.jcu.cz
Mon Mar 23 12:04:58 CET 1998

> Pokud je to jeden ze standardnich 35 PS fontu, do vysledneho PS se
> neulozi, protoze kazdy PostScriptovy RIP ho ma k dispozici. Tiskarna je ma
> v sobe, GhostScript v adresari s fonty. Palatino patri k tem standardnim.
Au. To se mi zda jako dost strasne reseni. Nepredpokladal jsem, ze
se do tiskaren dratuje nejakych 35 fontu :)

> To je problem s xdvi. Bounding boxy pismenek v Palatinu se navzajem
> prekryvaji (CM fonty taky, ale min) a xdvi kresli pismenka postupne tak,
> ze do okna nalepi bily obdelnicek a teprve do nej namaluje cerne pismeno.
> Pri prekryvajicich se bounding boxech se nekdy (nekdy casto :-) kus
> predchoziho pismene takhle ukousne a vypada to osklive.
Neni to problem xdvi (na to jsem si uz zvykl). Cary chybely jak v
ghostscriptu, tak v xdvi, tak na papire.
> Pro MF asi tezko. V Type1 neni problem je zakoupit :-) a prohnat a2ac.
skoda :(

To me napada jeste jeden dotaz. Casto jsem cetl, ze type-1 fonty jsou
lepsi, nez truetype. Nemam zadou zkusenost z truetypy (nikdy jsem je
nepouzil), ale chybejici linky me dost odradily. Jednou jsem si cetl
takovou nadsenou dokumentaci o tom, jak je TrueType nejlepsi :) Ne ze bych
ji veril, ale mohl by mi nekdo vysvetlit, v cem jsou type-1 fonty lepsi?
Umoznuje type-1 i takove veci, jako ruzne sirky pisma pro ruzne velikosti
podobne jako metafont?

Honza