Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

arnost arnost at uivt.cas.cz
Mon Mar 23 12:34:16 CET 1998

>Neni to problem xdvi (na to jsem si uz zvykl). Cary chybely jak v
>ghostscriptu, tak v xdvi, tak na papire.
a mate palatino nejakym zpusobem naistalovane? Pokud ne, (a pokud
nemate PostScriptovou tiskarnu) pouzije se nejaka nahrada (v nejhorsim
pripade Courier)

>To me napada jeste jeden dotaz. Casto jsem cetl, ze type-1 fonty jsou
>lepsi, nez truetype. Nemam zadou zkusenost z truetypy (nikdy jsem je
>nepouzil), ale chybejici linky me dost odradily. Jednou jsem si cetl
>takovou nadsenou dokumentaci o tom, jak je TrueType nejlepsi :) Ne ze bych
>ji veril, ale mohl by mi nekdo vysvetlit, v cem jsou type-1 fonty lepsi?
>Umoznuje type-1 i takove veci, jako ruzne sirky pisma pro ruzne velikosti
>podobne jako metafont?

to je skoro tema na seminarni praci.

Type1 pouzivaji pro obrysy kubicke beziery, zatimco TrueTypy pouze
kvadraticke. TrueType maji oproti tomu bohatsi hintovaci moznosti. Na
drohou stranu jim chybi moznost zadat ligatury (doplneno v TrueType
Open) Type1 se vyrabi jiz spousty let a jsou casto dotazene do
remeslne dokonalosti. Navic je mnoho odlisnosti v moznostech kerningu
a kodovacich tabulek

Moznosti metafontu maji v jiste mire az MultipleMasters Fonts
(nadstavba Type1), ale stejne jako u metafontu existuje pouze nekolik
pouzitelnych pisem.

arnost

ps. omlouvam se jestli tato zprava dojde nekolikrat, spadnul nam
nekolikrat mail-server