Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

Jaroslav Snajdr snajdr5 at students.zcu.cz
Mon Mar 23 11:58:08 CET 1998

On Mon, 23 Mar 1998, Jan Hubicka wrote:

> 1) fonty - pokud v dokumentu pouziju postscriptovy font, a prevedu ho pomoci
> dvips, ten font se do vysledneho postscriptu neulozi?

Pokud je to jeden ze standardnich 35 PS fontu, do vysledneho PS se
neulozi, protoze kazdy PostScriptovy RIP ho ma k dispozici. Tiskarna je ma
v sobe, GhostScript v adresari s fonty. Palatino patri k tem standardnim.

> Celkem me ale rozciluje, ze kdyz ho zobrazuju ve 300dpi, chybi nektere linky
> a dejou se podobne veci, proste vypada hur, nez metafonti pisma.

To je problem s xdvi. Bounding boxy pismenek v Palatinu se navzajem
prekryvaji (CM fonty taky, ale min) a xdvi kresli pismenka postupne tak,
ze do okna nalepi bily obdelnicek a teprve do nej namaluje cerne pismeno.
Pri prekryvajicich se bounding boxech se nekdy (nekdy casto :-) kus
predchoziho pismene takhle ukousne a vypada to osklive.

Tohle se tyka pouze TrueColor visualu -- v PseudoColor umi xdvi kreslit
spravne bez ukusovani. Resenim je tedy bud koukat xdvickem s mene
barvickami, nebo prohlizet vysledny PostScript -- GS timto nesvarem
samozrejme netrpi.

> Proto by me zajimalo, jestli se daji nekde sehnat rozumne, pekne cesky
> pisici pisma pro metafont. (jako napriklad garamond a dalsi klasicka pisma)

Pro MF asi tezko. V Type1 neni problem je zakoupit :-) a prohnat a2ac.

> 3) asi nejhloupejsi dotaz - jak nastavim velikost okraje (kdyz vim, ze
> to je 3.5cm). Vzdycky k tomu pouzivam hoffset a voffset. Protoze ale nevim,
> o kolik je normalne stranka posunuta, da to vzdy trocha zkouseni. Urcite
> existuje lepsi postup.

Normalne stranka zacina 1in zleva a 1in shora. \hoffset a \voffset potom
urcuji posunuti vuci tomuto pocatku souradnic.

-jns

| Jaroslav Snajdr                             http://home.zcu.cz/~snajdr5 |
| snajdr5 at students.zcu.cz (MIME welcomed)               FIDO: 2:423/33.15 |