Nekolik hloupych dotazu (pisma, postscript atd.)

Jan Hubicka hubicka at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Mon Mar 23 11:31:50 CET 1998

Dobry den,
Napred dekuju za vsechny odpovedi ohledne zrdcadleni postscriptu. Je
zajimave, kolika zpusoby to lze docilit (a vsechny funguji)

mel bych jeste nekolik dotazu, za ktere se docela stydim, ale musim
ten katalog to stredy dodelat a protoze maluju, nemam cas studovat dokumentaci.

1) fonty - pokud v dokumentu pouziju postscriptovy font, a prevedu ho pomoci
dvips, ten font se do vysledneho postscriptu neulozi? (alespon podle delky
to moc nevypada). Pokud tisknu ghostscriptem, asi pro nej neni problem si
ho nahrat z disku. Jak to ale dela postscriptova tiskarna (pujde tam ten
soubor vytisknout?)

2) Kdyz jsem u fontu - chtel jsem pro katalog pouzit cs fonty, ale protoze
maji velmi tenke linky, nehodily si prilis k obrazkum (ktere jsou prece jenom
hlavni). Proto jsem potreboval nejake patkove pismo, ktere nema tak nenke
linky. Nakonec jsem vybral palantino, protoze je asi takove nejhravejsi :)

Celkem me ale rozciluje, ze kdyz ho zobrazuju ve 300dpi, chybi nektere linky
a dejou se podobne veci, proste vypada hur, nez metafonti pisma. Proto by me
zajimalo, jestli se daji nekde sehnat rozumne, pekne cesky pisici pisma pro
metafont. (jako napriklad garamond a dalsi klasicka pisma)

Pripadne jsou nekde dalsi hezke ceske postscriptove fonty?

3)asi nejhloupejsi dotaz - jak nastavim velikost okraje (kdyz vim, ze to
je 3.5cm). Vzdycky k tomu pouzivam hoffset a voffset. Protoze ale nevim,
o kolik je normalne stranka posunuta, da to vzdy trocha zkouseni. Urcite
existuje lepsi postup.

4)Pokud generuju postscript pro tiskarnu (a nevim jeste jakou:) - nemyslim
tim pocitacovou, ale normalni tiskarnu, jake je asi nejlepsi nastaveni
mode pro metafont?

Tak to je asi vsechno, na co jsem se chtel zeptat. Dekuju za pripadne odpovedi

Honza