vertikalne tabelovanie

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Mon Mar 23 09:41:32 CET 1998

On 22 Mar 1998 13:57:06 GMT, Richard Milan Komzik <rkomzik at komzik.ta3.sk> wrote:
> Zdravim!

Dobry den,

> Mam nasledovny problem: chcel by som viacriadkovy text tlacit na karticky
> pevneho rozmeru (katalogove listky). Predpokladajme, pre jednoduchost, ze
> text nebude potrebovat viac ako je rozmer karticky. Pokusal som sa teda
> o nieco nasledovne:
> \vbox to 10.cm{\hrule \hbox to 6.5cm{\vrule{}
>  \parbox{6.cm}{Prvy riadok textu \\ Dalsi riadok, ktory je dlhsi, ale
>                parbox ho rozlame.}
>  \hfill \vrule{} } \hrule }
>
> Vysledok vsak nie je taky, ako som ocakaval: vertikalny rozmer nie je
> konstantny, meni sa podla mnozstva textu (riadkov) v parboxe.

Myslim si, ze chyba je v tom, ze pred poslednim \hrule neni \vfill
takze se obdelnik nemuze vyplnit na 10cm.
Predpokladam, ze chcete mit text u horniho okraje karticky.
Kdyby mel byt u dolniho, resp. uprostred, bylo by nutno dat \vfill
za prvni \hrule, resp. na obe jmenovana mista.

> Asi nerozumiem prikazu \vbox :-(.

No ja naopak neviem, co robi \parbox. Ja by som namiesto \parboxu pouzil
\vbox, asi takto:
\hbox to65mm{\vrule \hfill \vbox to10cm{\hrule\hsize=6cm
	Prvy riadok textu.\par
	Dalsi riadok, ktory je dlhsi, ale vbox ho rozlame.
        \vfill\hrule}%
    \hfill \vrule}
Kdyby nebylo za tretim radkem procento, vznikl by tam znak mezera a
posunul \vbox trosicku doleva. V tomto pripade by to snad ani nevadilo,
ale je dobre vedet, kde vsude vznikaji mezery, kdyz se clovek snazi
udelat ramecek tak, aby cary skutecne dolehaly.

Preji vesele TeXovani,
				Stepan