vertikalne tabelovanie

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Mon Mar 23 09:20:35 CET 1998

> Zdravim!
>
> Mam nasledovny problem: chcel by som viacriadkovy text tlacit na karticky
> pevneho rozmeru (katalogove listky). Predpokladajme, pre jednoduchost, ze
> text nebude potrebovat viac ako je rozmer karticky. Pokusal som sa teda
> o nieco nasledovne:
> \vbox to 10.cm{\hrule \hbox to 6.5cm{\vrule{}
>  \parbox{6.cm}{Prvy riadok textu \\ Dalsi riadok, ktory je dlhsi, ale
>                parbox ho rozlame.}
>  \hfill \vrule{} } \hrule }
>
> Vysledok vsak nie je taky, ako som ocakaval: vertikalny rozmer nie je
> [...]

Pri behu (La)TeXu se Vam asi zobrazi hlaseni o underfull \vboxu, protoze
text nestaci k vyplneni cele jeho vysky. Tomu se da odpomoct zarazenim
\vfill na vhodne misto. Pokud ho ale date za \hrule, ramecek bude porad
maly, pokud ho date pred \hrule, dolni cara nebude navazovat na zbytek
ramecku. (Kdyz se nad tim zamyslite, je to logicke.) Pomoci se tomu da tak,
ze do \hboxu umistite \vbox s odpovidajicim prehozenim \vrule a \hrule
(mozna jeste cele umistit do dalsiho \vboxu - nejsem si jist}.
Dalsi moznost je nepouzivat \hrule a vrule, ale vse umistit do \fbox{}.
A kdyz uz pouzivate \parbox, tak asi nejjednodussi by bylo reseni
\fbox{
 \parbox[t][10cm]{6.cm}{Prvy riadok textu \\ Dalsi riadok, ktory je dlhsi,
  ale parbox ho rozlame.}
}

JZ