Plain, versus LaTeX

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Fri Mar 13 15:55:39 CET 1998

On Fri, 13 Mar 1998, Stepan Kasal wrote:

> Zdravim CsTeXisty vsech formatu!

> Jiz tu nekolik lidi psalo, ze vetsina maker ano, ale ne vsechno.
>
> Nikdo ale dosud nenapsal, ze nemuze pod LaTeXem bezet takrka nic, co
> modifikuje \output routinu. Do teto skupiny patri ruzna makra zajistujici
> upravu zahlavi, paticek, zmeny cislovani stranek, ... a take makra pro
> vice sloupcu, vcetne makra vise zmineneho.
>
> Pro znalce plainu (ktery cetl TeXbook) je primo labuznickym potesenim
> udelat si drobnou upravu \output routiny. Obavam se, ze LaTeXiste maji
> v tomto ohledu zhorsenou pozici, protoze LaTeXovska \output routina je
> [...]

To je pravda, ale vyse zminene je v te slozite \output rutine jiz reseno a
poskytnuto uzivateli na urovni "friendly" maker. Nicmene, kdyz jsem
potreboval v LaTexu vysazet tabulku, ktera mela asi 2000 stran a neslo to
resit pomoci longtable ani supertabular (alespon ne jednoduse), prepsal
jsem LaTeXovou \output rutinu -- tedy jeji cast. Take jsem potreboval, aby
obrazky (float na celou stranku) lezly jen na sude stranky, nikoliv na
liche, a aby me LaTeX varoval, kdyz se obrazek dostane do dalsi kapitoly v
knize. I takova uprava \output rutiny byla docela jednoducha.

>                                 Hezky den,
> 						Stepan Kasal

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/