Plain, versus LaTeX

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Fri Mar 13 15:41:18 CET 1998

Zdravim CsTeXisty vsech formatu!

On 13 Mar 1998 12:00:28 +0100, Martin Lebeda <lebeda at mmp.plzen-city.cz> wrote:

> Mozna je to hloupy dotaz, ale mam takovy dojem ze by pod latexem melo
> bezet i vse z plainu. Je to tak, nebo ne?

Jiz tu nekolik lidi psalo, ze vetsina maker ano, ale ne vsechno.

Nikdo ale dosud nenapsal, ze nemuze pod LaTeXem bezet takrka nic, co
modifikuje \output routinu. Do teto skupiny patri ruzna makra zajistujici
upravu zahlavi, paticek, zmeny cislovani stranek, ... a take makra pro
vice sloupcu, vcetne makra vise zmineneho.

Pro znalce plainu (ktery cetl TeXbook) je primo labuznickym potesenim
udelat si drobnou upravu \output routiny. Obavam se, ze LaTeXiste maji
v tomto ohledu zhorsenou pozici, protoze LaTeXovska \output routina je
asi znacne slozitejsi.
                                Hezky den,
						Stepan Kasal