Plain, versus LaTeX

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Fri Mar 13 14:51:25 CET 1998

On Fri, 13 Mar 1998, Martin Lebeda wrote:

> Mozna je to hloupi dotaz, ale mam takovy dojem ze by pod latexem melo
> bezet i vse z plainu. Je to tak, nebo ne?

Nebezi. Napriklad \line znamena v plainu \hbox to \hsize, zatimco v LaTeXu
je totez pouzito pro kresleni car v prostredi picture. Plainovsky vyznam
je schovan v LaTeXovem makru \@@line. Podobne je to i s nekterymi dalsimi
makry. LaTeX (alespon 2e) ma prostredi \begin{plain} ... \end{plain}, kde
jsou vyznamy plainovskych maker vraceny na puvodni vyznam, ale vytisteny
vysledek nemusi vypadat stejne jako v plainu. Je to urceno pouze pro
LaTeXisty, kteri nechteji mit plain.fmt a potrebuji obcas vytisknout
plainovske dokumenty.

Z prace se Zpravodajem vim, ze prevedeni dobre strukturovanych
plainovskych clanku do LaTeXu necini potize. Dokonce funguje \halign -- to
predelavam na tabular jen v pripade, ze potrebuji vyuzit mechanismus
float, funguje \begtt ... \endtt z TBN a dalsi makra, ktera ve svych
clancich pouziva napr. Petr Olsak. Pokud tedy znate prislusna omezeni,
neni prenos z plainu do LaTexu problemem.

> +----------------------------------------------------------+
> |Martin Lebeda -mlebeda at usa.net (private address)          |
> +----------------------------------------------------------+
> |my hobby - OS/2, GNU, LaTeX ... and elektronics...        |
> |and tramping, budo, sport ... and my family and more...   |
> +----------------------------------------------------------+
> |PGP accepted and preferred                                |
> +----------------------------------------------------------+

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/