Q: \showboundingbox (ramecky) v TeXu

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Mar 11 15:13:19 CET 1998

Ladislav Bitto pise:
>myslim si, ze zaokruhlovacia chyba je podstatne mensia nez rozlisenie v
>ktorom sa to vypisuje. Nie je pes zakopany v tom, ze sa inac "vyrastruje"
>obrazok a inac (alebo nijak) ramecek?

Ne ne, je to nezavisle na rozliseni. Presneji na rozumnem rozliseni
(extremne nizke rozliseni by to jeste zhorsilo), tedy od asi 150 dpi
vyse (mohu tisknout do 1200 dpi). Je to logicke -- rozmery se
vypocitavaji a ramecek tvori drive, nez je obrazek rastrovan.

Asi by bylo potreba vypocitat BB v jemnejsich jednotkach, zapsat ho
jako komentar do eps souboru a pak vyrobit obdobu makra epsf, ktera
to nacte a stanovi rozmery boxu presneji nez na jednotky bp. Nekde
jsem uz zaslechl pojem High Resolution Bounding Box. Neni to nahodou
ono? Pak je ale otazka, jak obohatit jiz hotove eps soubory o tento
udaj (precist to TeXem uz bych umel). Samozrejme nemam na mysli
preprogramovani zdrojove aplikace, spise nejakou eps2eps utilitku,
ktera eps obrazek presne zmeri. Existuje neco takoveho?

Pridelat ramecek do eps souboru je mozne, ale ma to nevyhodu, ze
pripadnym scalingem obrazku (\epsfxsize...) se meni i tloustka
ramecku, coz neni vyhovujici. Po vyraznejsim zmenseni by se mohl
ramecek take uplne vytratit, v opacnem pripade (zvetsovani) by se
z toho mohlo stat smutecni oznameni :-).

Diky
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938