Reseni kodovani (RE: pdfTeX a cestina)

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Tue Jul 14 16:59:14 CEST 1998

"Z. Wagner wrote:"
: > > 	   Ondra Koutek		andilek at sh.cvut.cz
: > Tak jsem to vubec nemyslel. Nedelam si iluze o tom, ze nekdo nebo
: > neco presvedci MS aby pouzival kodovani ISO8859-2. Jde o prekodovani
: > na urovni TeXu. emTeX to resi tcp tabulkami, existuje path pana
: > Skarvady a encTeX pana Olsaka a mozna dalsi o kterem nevim. Docela se
: > mi lib predstava, ze ja pisu v kamenikach jednu cast, nekdo v
: > ISO8859-2 druhou a jiny na Macu treti a bez nutnosti prekodovavani to
: > TeX vezme a spravne prelozi treba takhle:
: > \kamenik
: > \input cast1
: > \iso
: > \input cast2
: > \mac
: > \input cast3
: > \end
: >
: Prave tohle umi encTeX Petra Olsaka, jak jste si mohli precist ve
: Zpravodaji. Na rozdil od statickych tcp tabulek lze menit kodovani pri
: behu Texu, coz sice nekdy muze vest ke zmateni, ale treba pri sazbe
: sborniku z textu dodanych ruznymi lidmi muze byt uzitecne. Navic je
: informace o kodovani soucasti souboru a kdyz dostanete text od nekoho
: jineho, nemusite zkoumat, v jakem kodovani to napsal.

Prave tohle umi jiz nekolik let latex2e (pomoci baliku inputenc
a fontenc, t.j. muzete jeste za behu prepinat kodovani fontu).
Navic je to tedy oproti enctexu portabilni.

Pokud by se chtelo jeste neco navic (casti vstupu v unicode a jednobytovem
kodovani a fonty v unicode a kdovico jeste), pak doporucuji
pouzit omegu (existuje i pro ty zminene win32).
:
: > A jeste navic je uplne jedno ktery z nas to nakonec tiskne. Nebyla by
: > to pohoda?
_Je_ to pohoda.

Zdravim
Petr Sojka