Jak pracovat s PFM?

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Fri Jan 23 09:08:30 CET 1998

Zdenek Wagner pise:
>Kdysi jsem mel podobny problem a nekde jsem nasel nejaky konvertor
>PFM->AFM pro DOS. Nejsem si zcela jist, ale domnivam se, ze PFM obsahuje
>kerningy, ale neobsahuje bounding boxy znaku (alespon tak to vyslo z
>prevodu, ktere jsem delal). Nastesti bounding boxy jsou zjistitelne primo
>z PFA ci PFB, napr. pomoci getafm.ps z GhostScriptu. Kombinaci techto
>postupu lze ziskat dobry AFM.

Necht mne kdokoli opravi, ale domnivam se, ze bboxy, ktere ziskame
z pfa ci pfb, jsou prostymi opsanymi obdelniky ke kresbam znaku.
Tyto metricke informace se ale mohou lisit od tech, ktere jsou
v nedostupnem originalnim afm souboru, z nejz vzniklo pfm.
Zejmena u kurzivy je bezne, ze nektere tahy jdou mimo
bbox, ten je proto mensi nez opsany obdelnik. Naaopak napriklad
bbox znaku tecka je vhodne mit vetsi nez opsany obdelnik, aby
se tecka nelepila na sousedni znaky.

Z uvedeno usuzuji, ze metodou, kterou popsal p. Wagner, je mozne
ziskat regulerni afm, ale pravdepodobne s jinymi metrickymi udaji,
nez jake jsou v originalni afm, a tedy i TeXovska metrika nam
po prevodu afm2tfm muze vyjit nespravne.

(Tazateli jsem jiz drive odpovedel na osobni adresu, ze bych urcite
zkusil, zda se nedaji vypatrat originalni afm soubory.)

Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938