Jak pracovat s PFM?

arnost arnost at uivt.cas.cz
Fri Jan 23 10:37:03 CET 1998

>Necht mne kdokoli opravi, ale domnivam se, ze bboxy, ktere ziskame
>z pfa ci pfb, jsou prostymi opsanymi obdelniky ke kresbam znaku.
>Tyto metricke informace se ale mohou lisit od tech, ktere jsou
>v nedostupnem originalnim afm souboru, z nejz vzniklo pfm.
>Zejmena u kurzivy je bezne, ze nektere tahy jdou mimo
>bbox, ten je proto mensi nez opsany obdelnik. Naaopak napriklad
>bbox znaku tecka je vhodne mit vetsi nez opsany obdelnik, aby
>se tecka nelepila na sousedni znaky.

Ano, oboji je pravda, bounding boxy ziskane metodou drive popsanou
jsou skutecne pouhym obkreslenim znaku, ale to je vlastnosti bounding
boxu (definice: BB je nejmensi obdelnik, do ktereho se znak cely
vejde) K vyse popsanym opravam slouzi atributy W, WX WY W1X atd, ktere
jsou jednak soucasti AFM, ale i PFM.

Cili metoda popsana panem Wagnerem funguje. Stejne tak napr. pracuje
ATM ve windouzech, ktery ma k dispozici pouze pfm a pfb soubory.

arnost