2 problemy s LaTeXem

Jaroslav Snajdr snajdr5 at students.zcu.cz
Thu Jan 22 23:31:23 CET 1998

    LH> \newenvironment{screen} % vypis obrazovky
    LH>   {\begin{verbatim}}
    LH>   {\end{verbatim}}

    LH> \begin{screen}
    LH> Nejaky vystup z obrazovky.
    LH> \end{screen}

    LH> Proc mi to nefunguje???

V prostredi verbatim jsou vypnute veskere specialni vyznamy znaku "\",
"{", "}", takze se vsechno kopiruje, jak to prislo a nikoho nezajima,
ze \end{screen} je nejake makro -- to prece od verbatimu chceme, ze?
Jak to cele funguje a proc \end{verbatim} zabere, viz TBN str. 27--29.

Existuje LaTeXovy styl verbatim.sty, kde je prostredi verbatim
implementovano uplne jinak (velmi zajimave, zdrojak je velmi podrobne
komentovany -- doporucuji k precteni) a da se pouzivat v definicich:

\usepackage{verbatim}
\newenvironment{screen}{\verbatim}{\endverbatim}
\begin{document}
  \begin{screen}
  This is TeX, Version 3.14159
  **@#$%^&*
  \end{screen}
\end{document}

V definici prostredi nesmite pouzivat \begin{neco} a \end{neco}, ale
pouze \neco a \endneco -- jinak to nebude chodit.

Mne to chodi spravne.

-jns

| Jaroslav Snajdr                           http://home.zcu.cz/~snajdr5 |
| snajdr5 at students.zcu.cz (MIME welcomed)             FIDO: 2:423/33.15 |