Italika, nebo kurziva?

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Dec 14 10:33:04 CET 1998

On Sun, 13 Dec 1998, Antonin Strejc wrote:

> Mili kolegove,
>
> byl jsem v sobotu na prednasce doc. Rajlicha v Brne a zaznela tam
> jedna vec, ktera me privedla do jistych pochybnosti.
>
> Doc. Rajlich tvrdi, ze je rozdil mezi italikou a kurzivou, a to
> takovy, ze italika je pismo individualne kreslene, zatimco kurziva
> je pouze naklonena varianta zakladniho rezu pisma (oblique).
> Bylo to podano s takovou suverenitou, ze jsem az zapochyboval
> sam o sobe, misto abych v tu chvili zvedl ruku a neco namital.

Take jsem ostre nesouhlasil s timto podanim prednasejiciho a asi bylo v
sale slyset, jak jsem nahlas vzdychal. Z uvedene prihody si muzeme odnest
jedno ponauceni: umelci vetsinou nebaziruji na presne terminologii a tim
se lisi napriklad od matematiku. Aniz by si to uvedomovali, vytvareji
umelci v terminologii chaos. Typografie je z vetsi casti smerovana umelci
a tudiz nemuzeme cekat presne navody, jak se co ma delat, a mnohdy ani
neocekavejme presnou a jednotnou terminologii.

Petr Olsak