budoucnost TeXu na WWW? -- pros and cons (bylo: Re: EncTeX)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Sun Dec 13 14:24:04 CET 1998

On Fri, 11 Dec 1998, Petr Sojka wrote:

> Date: Fri, 11 Dec 1998 20:52:08 +0100
> From: Petr Sojka <sojka at informatics.muni.cz>
> To: csTeX at cs.felk.cvut.cz
> Subject: budoucnost TeXu na WWW? -- pros and cons (bylo: Re: EncTeX)

> Ale snaha se mu uprit neda :-). [inputenc apod.]

Ano, snaha je, ale neni zdaleka vyreseno vse.

> Nevim, jak by principialne mohl resit LaTeX konfiguraci MIME, to
> opravdu ani nepujde.
> Asi jsem idealista a snilek, ale dovedu si predstavit "WWW-TeX engine"
> (a TeX v Jave bude co nevidet, IBM Techplorer existuje),
> ktery bude nakonfigurovan prijimat spravne

Pokud Apache souhlasi se specifikaci IANA, mel by to byt
application/x-tex nebo application/x-latex. Na tyto MIME typy si
mohu nakonfigurovat Netscape i PC-Pine jiz dnes, a kdyz to spustim
v OS/2, ude vstupni kodovani pro TeX vzdy CP 852. Pokud budu
takhle zpracovavat italsky, spanelsky nebo francouzsky text,
akcentovana pismena se pri konverzi zmrsi. Jedinym rozumnym
resenim je tedy JAVA + UNICODE.

EncTeX zde nedela nic spatneho. Dal bych jako standard identicke
zobrazeni, takze pro vsechny uzivatele by se format choval jako
soucasna verze web2c. Prepinani xord/xchr by se zadavalo v
dokumentu, takze by dokument byl samoobsazny. Jednoduchym makrem
by slo overit, zda nekde nedoslo k prekodovani dokumentu (pomoci
MIME) a \ifx\xprncode\undefined (pokud si jmeno noveho primitivu
pamatuji dobre) by overilo, zda encTeX v dane implementaci
existuje. V zapornem pripade by slo zobrazit kratkou zpravu s
navodem, co ma uzivatel s dokumentem udelat, pripadne by se v
LaTeXu rovnou mohl pouzit \usepackage{inputenc}.

> S pozdravem
>
> Petr Sojka
>
> P.S. Nazory zde prezentovane jsou me vlastni a nereprezentuji nutne
> stanovisko CSTUG.

Stejne PS se tyka i meho mailu.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/