MiKTeX, babel a ceske deleni

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Dec 10 15:08:17 CET 1998

On Thu, 10 Dec 1998, Josef Krob wrote:

> [...]
>
> This is TeX, Version 3.14159 (MiKTeX 1.11c)
> (toto.tex
> LaTeX2e <1998/06/01>
> Babel <v3.6j> and hyphenation patterns for english, german,
> czech, loaded.
> (report.cls
> Document Class: report 1998/05/05 v1.3y Standard LaTeX document
> class
> (size11.clo)) (inputenc.sty beta test version (cp1250.def))
> (czech.sty
> (czech.ldf (babel.def)) (uv.tex)) (newcent.sty) (toto.aux)
> (ot1pnc.fd)
> ! Improper \hyphenation will be flushed.

Obavam se, ze LaTeX nema pro znaky s kodem nad 127 nastaveno
\catcode=11 a \lccode, takze pak ve vzorech nejsou povoleny.

> tedy tvrdi se, ze hyphenation for czech je loaded, ale
> nefunguje. Kdyz vynecham konverzi souboru czhyph do CP1250
> (samozrejme vzdy s nove generovanym formatem), nedostanu se ani
> k tomu czech loaded.
>
> 2. Kdyz pouziji cesky LaTeX (J. Snajdra) je deleni v poradku,
> ale ztracim moznost v pouziti PS fontu v tom smyslu, ze doposud
> jsem mohl pouzit zpusob
> \font\mujfont psfont.tfm
> \mujfont

Tohle Vam neprepne kodovani fontu. Bud musite mit vsechny fonty ve
stejnem kodovani nebo (doufam ze se to prilis nezmenilo od dob,
kdy jsem cslatex delal ja) musite pri generovani formatu v
\DeclareLanguage uvest vsechna kodovani, ktera budete pouzivat, a
fonty zavadet LaTeXovskym zpusobem (primitivu \font odpovida
\DeclareFixedFont, podrobneji viz the LaTeX Companion nebo
LaTeXova kucharka/2 ve Zpravodaji).

> [...]
> zkouset to budu az v nedeli)
>
> Zdravi
>
>            Josef Krob | Josef.Krob at cstug.cz, jokr at phil.muni.cz
> Katedra filosofie     | http://www.phil.muni.cz/~jokr
> Filosoficka fakulta   |   Filosofie a kosmologie
> Masarykova universita |   TeX ve Windows
> Dept. of Philosophy   | http://www.phil.muni.cz/fil/
> Faculty of Arts       |   Slovnik ceskych filosofu
> Masaryk University    |   Ze zivota katedry, syllaby, ...
> A. Novaka 1           * tel.:(420 5) 41 12 11 63
> 660 88 Brno           * fax.:(420 5) 41 12 14 06

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/