Ziva zahlavi v LaTeXu

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Fri Dec 4 16:37:37 CET 1998

On Fri, 4 Dec 1998, Mgr. Libor Dvorak wrote:

> Provizorne (a jiste krajne spinave) jsem to zlomil tak, ze za
> problematickymi prikazy \chapter{...}, \section{...} predefinuji
> \chaptermark, resp. \sectionmark na kratkou verzi. To ma ale
> jednu chybu - zkraceni se neprojevi u \sectionmark na aktualni
> strance, ale az na dalsich. Nakonec jsem dodal zmenu
> \sectionmark na kratkou verzi i pred \section{}, vcetne prislusne
> zmeny citace (mam na mysli counter  :-) )section. Je to urcite
> lepsi, nez manualne editovat .toc, ale to je asi vse... ;-(
>
>                                                    L. Dvorak

S dlouhymi texty do beznych zahlavi jsou vzdycky problemy, resil jsem to
predefinovanim \chapter, \section na svoje prikazy typu:
\def\sekce#1#2{\refstepcounter{section}%
    \section*{\thesection\ #1}%
    \addcontentsline{toc}{section}{\thesection\ #1}%
    \markright{#2}%
}

a pak muzu pouzit \sekce{dlouhy nazev}{zkraceny nazev}

JR.